blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Bloggen ger er tofsen

Publicerad 2012-10-06 18:43:20 i Allmänt,

Jag trodde det var en fluga, ni trodde säkert samma sak. Jag trodde det här är bara ett skämt en engångsföreteelse som mest är för att sprida glädje än en gång hade jag fel. Jag trodde personen i fråga hade någon form av självinsikt där hade jag dunder fel. Jag pratar givetvis om Kalle Haag och hans berömda och även vidriga tofs. Jag har skrivit om den tidigare och kastat en hel del skit över spektaklet men det har inte varit oförtjänt på något sätt. Denna tofs som har placering där toppen av hjässan går över till bakhuvud, är anskrämlig och ett hån inte bara mot alla frisyrer som någonsin klippts utan även BRS och hela Mjölby kommun.

Och varför tar jag då upp detta ännu en gång, det kan tyckas att jag tjatat om det tillräckligt vid det här laget. Men tidigare har den enbart använts privat. Men igår så användes den nere på blåklintsbuss kontor. Alltså bland personer han ska försöka sälja en tjänst till, de ska ut på någon utflykt kanske är det pensionärer ska ner till Ullared för att shoppa ordentligt eller en kyrkförsamling som ska till något kloster i Frankrike och alla får de starta sin resa med att se Kalle och hans förbannade tofs. Det kan inte vara kul för dom att få den taskiga starten på resan de känner direkt att det här kommer gå åt skogen.

Stora delar av BRS var uppe och kolla på Mjölby Hockey som igår tog emot Hästarna från Norrköping. Dom hade det inte lätta Mjölby spelarna Hästen har ett riktigt bra lag och det syns onekligen att Mjölby inte räcker till. Men det var starkt av dom att inte tappa hela matchen efter att Hästen tagit ledningen med 3-0 efter första perioden. Det vart tillslut 4-0 och Mjölby dundrar inte direkt in mål och jag vet inte känns som man får skylla sig själva att man satt sig i denna sits synd bara att det är spelarna nu som får skiten. Föreningen har skötts för dåligt sen man gick upp i div.1, vore nog bäst om de åkte ner i tvåan och fick börja om på nytt.

Träningen som Ordförande Almgren rivit åt sig rev Mjölby Hockey tillbaka lika fort så det vart inte mycket med den träningen. Så vi får vila oss i form den här helgen istället. Det har vi tränat på i många många år så det är vi väldigt bra på. Sen så blir nästa vecka en uppladdning inför seriepremiären mot HCW.  


Jag skickar här med den efterfrågade bilden på Kalle Haag och hans tofs(tack till Rikard "Runken" Karlsson som tagit bilden)

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela