blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Dunk i Kungsvalla

Publicerad 2012-10-01 21:04:08 i Allmänt,

Igår rullade in en vinstmaskin i Vadstena, hajarna kom till match utan någon förlust under denna försäsong. Vi åkte därifrån med vår första. Det hela är väl egentligen inte mycket att säga om, i en match som saknade all form av tempo, organiserat spel eller intensitet så var HCW det bättre laget och vann tillslut med 5-4.

När jag satt där på läktaren(petad för dagen) så trodde jag aldrig vi skulle förlora men sen trodde jag inte heller att vi skulle spela fullt så dåligt. Nu tror jag inte HCW är jätte nöjda med matchen heller förutom att dom vann för det va inte direkt någon hockeypropaganda det bjöds på.

Stämningen i omklädningsrummet var inte jätte tryckt efter matchen alla ville givetvis vinna men när man inte kommer upp i någon vidare standard så är det förståligt att man kanske inte bryter ihop fullständigt heller. Vi förlora i alla fall inga poäng. Det va väl lite så att ett antal av spelarna vi ställde på isen kom inte direkt dit med 100% förberedning det vart kanske en eller två öl för mycket på några personer kvällen innan. När det smäller i serien om två veckor så hoppas jag att det ser lite annorlunda ut och det är jag väldigt säker på att det gör också. Vi kommer komma mycket bättre förberedda till den matchen.

Vad finns det då att skriva hem om från matchen igår då spelet verkligen inte är något att kladda för mycket om. Jo till att börja med får jag väl gratulera min bror som vann sin första match mot Hajarna ska se till så det inte blir fler. Det vart som vanligt en hel del utvisningar vi tog många HCW tog nog fan ännu fler. Yngre broder Österberg förstod som vanligt inte varför han vart utvisad och möblerade om utvisningsbåset i vanlig ordning.

Till nästa möte kommer vi ta med oss en stol till Fräddä som han kan sitta på utanför domarnas halvmåne så han slipper bli så trött i benen. När äldre broder Borg blir trött efter att stå vid samma halvmåne så kan han sitta i Fräddäs knä.

HCW hade även någon stolle som tog en två och sen passa på att snacka till sig två tior lite kvickt så han slapp spela mer. Det måste varit sex roliga minuter som han i alla fall fick vara kvar. Sen hade HCW även plockat fram en lite fegis till junior som åkte omkring med galler och en sexa på ryggen han var inte mycket värd jag irriterade mig på honom på läktaren och jag vet många som i laget som irritera sig på honom också.

Nu ska det väl även tilläggas att HCW garanterat irritera sig massor på vissa av våra spelare som de tycker är minst lika stora idioter. Jag tror t ex att de inte är allt för nöjda med att Nokke in åkte ut när han kastade ut en Wettern spelares klubba och även Emil Carlswärd var nog inte värd allt för mycket.

Måste avsluta med att säga att Sebastian ”basse” Virta inte är allt för populär inne i Kungsvalla men är man domare kan man inte vara älskad överallt.

Over and out  

Kommentarer

Postat av: Patrik

Publicerad 2012-10-02 13:31:28

Axell är riktigt pinsam! Maken till större pajas har jag aldrig sett

Postat av: Kent

Publicerad 2012-10-02 15:26:06

Tror nog att det finns lika många pinsama spelare i Brs, verkade så i den matchen. Men det är ju klart att spelar man dåligt och några tagit en öl eller två för mycket kanske det blir så.

Postat av: Mike

Publicerad 2012-10-02 23:10:02

Pajas är la att ta i! Men visst va det irriterande att han snacka med domaren 5 minuter efter varje domslut. Så nästa match,mindre snack tack:) Det kvittar hur mycket man snackar, domaren ändrar inte sitt beslut iaf..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela