blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Krossa HCW och fina armbågsskydd

Publicerad 2012-10-15 16:50:27 i Allmänt,

Detta är då dagen efter, dagen efter seriepremiären. Om matchen i sig finns det inte allt för mycket att tala om. Den var rätt dålig vi var inte så speciellt bra och fick inte spelat att fungera under hela matchen. Vi hade dock vissa perioder där vi fick bra snurr i Wetterns zon men vi fick inte in pucken, vi gjorde det lite för svårt för oss i avsluten. Jag tror inte Wettern är jätte nöjda med matchen heller tror dom kan bättre, en av anledningarna kan vara att de gick på fyra femmor svårt att komma in i matchen då säger dom som vet något om det.

Personligen beskåda jag matchen från första parkett, bakom båsdörren. Har öppnat ett par båsdörrar i mitt liv så jag vet hur det fungerar hade hellre spelat men någon måste öppna dörren också och igår föll lotten på mig. Jonte gjorde dock en fin match i målet och rev ner ett gäng applåder när han vifta till med plockhandsken vid ett tillfälle i andra. I övrigt tyckte jag Wettern tog lite lustiga avslut från dåliga vinklar och så. Men Jonte tog hand om dom med och öppnade säsongen med en nolla. Bra jobbat Jonte.

Matcherna mot Wettern förra året var ganska hetsiga men igår måste jag säga att det var väldigt lugnt. Hetast var väl jag själv, huvuddomaren och Wetterns två tränare. Men på isen var stämningen ganska städad.

Hur som helst så vann vi matchen med 5-0 det är en fin start på säsongen att plocka ner Wettern borta, det sitter alltid fint. Även om vi inte spela så bra så tycker jag ändå det var ganska klart att vi skulle vinna 5-0 speglar väl ändå matchen ganska tydligt vi hade de flesta och farligaste chanserna. Även om jag fått ganska klara bevisa på att vårt 4-0 mål var offside, såg väl också ut så från min position men jag var inte säker. Nu har folk som satt i linje med blålinjen bekräftat att det var offside. Men vårt sista mål var så pass snyggt så det får räknas som två.

Sämst med gårdagens match måste ändå varit firandet i omklädningsrummet efter segern, den höll riktigt låg nivå och det måste vi höja upp så vi kan komma tillbaka till stämningen efter en seger som vi hade förra säsongen, då var det fest.

Som jag berättade tidigare i veckan så har Graflund fått nya armbågsskydd. Som ni ser så är han mäkta stolt över dom.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela