blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Nokke är starkast

Publicerad 2012-10-24 20:09:30 i Allmänt,

Efter matchen i lördags behövde vi inte skämmas för någonting. Vi gick ut och slet stenhårt från första bytet, hjälpte varandra och hade ett riktigt bra go i båset. Det var kul att se denna härliga förändring från fredagen. Vi fördelade ut målen på ganska många spelare också, kommer inte ihåg vilka som gjorde målen men jag har för mig att vi hade en hel del olika målskyttar vilket alltid är positivt. Det var synd att vi inte kunde bjuda publiken på det i fredags.

Vi som skulle vara med på matchen i söndagens match tog det lugnt under lördagskvällen, för bloggen och några andra i laget vart det lite tv-spel vad alla andra gjorde vet jag inte riktigt. Vad jag däremot vet är vad Nokke gjorde, han var ute i Mjölby och slirade under lördagskvällen. Och under kvällen så verkar det som att det pratas om att det var lite bortfall i BRS truppen inför matchen dagen därpå. Detta berörde inte Nokke det minsta när festen var i full gång han skulle ju ändå inte vara med. Men när festen började lida mot sitt slut och fyllan gjorde det samma, då började han bli lite orolig. Så vid klockan fyra på morgonen då var han riktigt orolig och började fundera på om han skulle bli kallad ändå. För att vara på den säkra sidan så skickar han iväg ett sms till Ordförande Almgren runt fyra hugget på morgonen och frågar om han ska vara med på matchen. Han fick inget svar då och inte heller på morgenen som följde så han tog för givet att han inte skulle vara med.

Dagen därpå berättar Ordförande Almgren för oss alla vad som hade hänt. Att han fått ett sms från Nokke mitt i natten och vad det stod och så vidare. Vi var alla givetvis nyfikna på vad han hade svarat när han läst smset. Svaret från Ordförande var ganska så dräpande. Han sa och jag citerar ”jag svarar inte på så dumma frågor”. Det är en hård och ibland lite orättvis Ordförande vi har.

Men på träningen i måndags skulle Nokke ge igen lite grann tänkte han. Och han fick ett gyllene läge. Våra nya matchdamasker hade äntligen anlänt, tre matcher sent till trots så är dom i alla fall här. Vi spanade alla in våra nya damasker som höll väldigt hög klass måste jag själv säga. Nokke tog genast tillfället i akt, han började som vanligt byta om lite senare än alla andra och när vi skulle gå ut på träningen så visade han upp för Ordförande vad han hade på sina ben. Och givetvis där satt dom, våra nya matchdamasker. Det brann genast till för Ordförande och vi alla såg att han bara ville bunta ihop Nokke, men han valde att låta bli. Det roliga är att de båda sitter bredvid varann och hade Ordförande bara varit aningen mer uppmärksam hade han sett tidigt vad Nokke höll på med.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela