blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Ny kille i laget och kriget har startat

Publicerad 2012-10-11 20:39:52 i Allmänt,

Denna vecka har jag hittills varit väldigt lat vad det gäller bloggandet, jag har skjutit och skjutit på det varje dag och sen har det helt plötsligt varit dags att sova och det har inte blivit något bloggande. Men nu kommer det äntligen ett livstecken.

Förra helgen var vi helt spellediga, det var planerat att vi inte skulle spela men vi lyckades hitta en tid till träning i alla fall i lördags eftermiddag. Men den vart oturligt nog inställd så när vi i måndags äntligen träna igen efter ett antal dagar kändes det som man var på is för första gången. Jag tror jag stod bredvid målet den första halvtimmen. Det var inte många puckar som jag tog hand om, hade träningsvärk i höger armen hela tisdagen tack vare alla puckar jag fick plocka ut. Men sen startade vi att spela lite olika typer av matchspel och då tände vinnaren i mig till. Då stängde jag butiken fullständigt och var tillbaka som hockeymålvakt efter en halvtimme som jag mest efterliknat en ost.

En annan som tände till fast hela träningen i måndags var Fille Hall, han var helt otrolig och rädda den ena pucken efter den andra. Jag tror ärligt talat inte att han släppte in ett ända mål på något av matchspelen och hans plock var glödhet. Härligt Fille.

Det har även kommit en ny kille till laget. Han heter Linus Knutsson och har tidigare spelat i Mjölby HC och Tranås AIF han säger även att han spelat i BRS under förra säsongen men det har jag svårt att tro på. Vi har gått över till Bauer hjälmar men eftersom han är ny får han spela med en jofa hjälm tills ledningen bestämt om han får en plats eller inte. Jag har försökt att hjälpa honom så mycket som möjligt genom att peppa honom och även säga till honom att spela sitt spel inte göra det svåra hela tiden. Tycker han har lyssnat sådär på mina råd. Men välkommen säger bloggen till Linus.

Jesper Graflund har bett bloggen om hjälp, han har i skrivande stund väntat på ett par nya armbågsskydd i över ett år och har trots det fått spela med sina gamla säckiga. Han beställde ett par av vår förra sponsor i början på förra säsongen han vart då lovad att de nya armbågsskydden skulle leveras i oktober, när han sen i februari får beskedet att nu kan jag leverera dina armbågsskydd då hade Jesper redan tjurat till och tackade vänligen men bestämt nej. Så till årets säsong beställde han nya armbågsskydd och vad händer då? Han blir lovad en leverans i september men det hände inget. Nu igår så fick han beskedet att till söndagens seriepremiär så kommer hans armbågar vara prydda av nya armbågsskydd. Grattis Jesper.

Sen har Wettern nu börjat krigsföringen inför matchen på söndag. Det har skett regelvidriga aktioner från spelare i HCW eller en spelare rättare sagt. Med hjälp av dejting appen Bado har det tagits kontakt med en tjej som har en komplicerad relation med en spelare i BRS. Detta kan inte accepteras och vedergällning utlovas. Fel tidpunkt på året att sätta igång flörtandet. Nu är det hockeysäsong allt annat får man lösa innan. Nu blir det dålig stämning istället redan innan matchen. Aj aj aj

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela