blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Smisk i hemma premiären

Publicerad 2012-10-20 22:49:01 i Allmänt,

Jag utlovade tokladdning inför gårdagens match, jag lovade att vi skulle bjuda på fin hockey. Med facit i hand kan vi alla vara rörande överens om att jag ljög. Vi bjöd inte på mycket alls och inget sexigt spel inga ordentliga tag överhuvudtaget. Ingen var bättre än någon annan vi var alla riktigt risiga. Och det verkade som vi trodde att det skulle gå skit enkelt eftersom vi slog Wettern förra veckan. Nu ska jag inte ta ifrån HF Linköping någonting för dom gjorde det bra spelade en smart hockey och hade en hel del duktiga lirare. Deras målvakt var riktigt bra.

Vi tog och bröt ihop en kvart efter matchen igår. Sen valde vi att öppna några öl och hade i alla fall en trevlig kväll tillsammans. Förhoppningsvis svetsade vi samman gruppen lite mer och kan spela som ett lag i morgon med lite mindre gnäll i båset hela tiden och lite godare stämning rakt över.

Jag känner att vi måste få lite mer glädje i det vi gör. Det kan inte alltid gå skitbra men vi behöver inte hata hela världen för det. Vi måste få ett lite bättre go under matcherna, pusha varandra mer i båset få upp stämningen och glädjen. Macke Eriksson var ett föredöme när han inför sista perioden vart satt åt sidan gick han fram till Qvarfordt och gav honom näve och sa köra hårt nu Q. Det är så vi måste arbeta om vi ska gå lika bra denna säsong som förra. Jag tror på det här laget det tror jag alla gör säsongen är ung det finns mycket tid kvar men det kommer bli roligare för alla om vi löser detta redan nu.

Men i morgon är det ny match vilket är riktigt bra så vi kan glömma denna smädliga förlust och ta ut vår ilska på Löfstad. Dom kommer med ett stort självförtroende då de inte förlorat någon match än. Det är min förhoppning att vi ska ändra på det i morgon. Jag vill ha en vinst och det är jag säker på att alla andra vill med så nu ska vi göra mosa av dom.

Sen vill jag tacka alla som kom upp och kollade igår. Jag är ledsen över att vi inte bjöd på något bättre men jag hoppas ni kan komma tillbaka och stötta oss någon annan gång så ska vi försöka bjuda på något bättre.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela