blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Sumobrottare+BRS=Sant

Publicerad 2012-10-03 17:57:57 i Allmänt,

Träning ikväll, träning i måndags då vi alla fick betala priset för matchen i söndags. Det vart en hel del skridskor, det är väl kul att åka skridskor men väldigt mycket roligare om man har en puck att hålla på med samtidigt. Men nu har vi spelat våra träningsmatcher och serien börjar om två veckor så då kan det bli lite så.

Jag har personligen spelat med lite gamla klubbor i början av säsongen har inte vart så sugen på att köpa nya det är massa energi och även lite pengar som ska läggas ut och jag ville hellre köpa ett nytt tv-spel. Men i förra veckan fixa jag ändå två nya sticker så jag är ordentligt förberedd inför seriestarten. Och det var väl en fruktansvärd tur att jag gjorde det. För när jag kom upp på träningen i måndagas så ser jag min målvaktskollega Fille Hall stå och gno i min gamla klubba med en såg. Jag tänkte vad i helvete styr token med. Men jag höll mitt lugn, ska tilläggas att det inte gjorde så mycket klubban är ett antal säsonger gammal och jag har ju nya fina. Men när han sågat klart i klubban och gick tillbaka till sin plats så passa jag givetvis på att meddela att det var helt lugnt för mig att han såga av min klubba jag behöver den ändå inte längre. Fille var dock säker på att det var hans klubba som han plockat fram förra säsongen, jag stod på mig men det gjorde även han. Jag är fortfarande säker på att jag har rätt, men jag tror han är lika säker på att han har rätt så vi går på hans historia för nu är det i vilket fall som helst hans klubba. Sen gav han också bort två klubbor till ett par små grabbar på cupen förra helgen så han förtjäna onekligen en ny sliten sticka.

En annan person som bjöd på en glad överraskning var Kalla Haag(Hasses äldste). Han släntrade in i omklädningsrummet någon halvtimme innan träningen skulle börja och inte nog med att han kom direkt från gymmet så han var upp pumpad något så fruktansvärt. Han hade slagit till med en helt ny frisyr. Folk har gett mig både positiv och negativ kritik för mina frisyrer genom åren men Kalles nya kan inte få mycket annat än negativ kritik och ett par hånskratt. Han hade tagit allt hår uppe på huvudet och dragit ihop den i sliskig tofs och inte en sån tofs som David Beckham hade till sitt hårsvall för några år sen. Nej Kalle har inte riktigt lika långt hår så han såg mer ut som en del sumobrottare gör när dom sätter upp sitt lilla hår i en tofs. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta så jag väljer att sucka. Får se om han har en likadan frisyr ikväll alla ni som vill se får hålla era tummar.

Vi får se vad det bjuds på för gottiga överraskningar ikväll.

Over and out

Kommentarer

Postat av: Ågatan tofsen?

Publicerad 2012-10-04 04:43:33

Är det en tofs ala ågatan som visat sig i BRS alltså? Haha där sjönk min tillit om att det iaf skulle finnas lite stil i BRS!
Fixa bild på spektaklet!
Mer bilder i bloggen så blir det ännu bättre, och så sparar du ett par tusen ord att skriva me!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela