blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Det är inte starr, jag lovar

Publicerad 2012-09-09 21:33:40 i Allmänt,

Denna helg har det varit total sporttorka inget intressant att titta på under gårdagen på grunda av att det är något töntigt landslagsuppehåll som ingen bryr sig om ändå. Men i slutet av helgen kliver BRS in på WMP Groups Arenas is och bjuder på en målfest.
Det var våran andra träningsmatch och jag såg inte hela första matchen så jag kan inte uttala mig så mycket om den förutom att vi vann och det är alltid skönt, kan tänka mig att alla kände sig lite ringrostiga men en vinst är alltid en vinst. Idag däremot var det propaganda hockey under de första två perioderna Eksjö som stod för dagen motstånd hade inte mycket att sätta emot, puckarna rullade in och visade upp ett fint anfallsspel där alla var inblandade. Kul att se. Kommer inte ihåg alla målskyttar men jag vet att Graflund öppnade målskyttet med två mål. Sen petade Köttarn in 3-0 innan första perioden var över, i andra gjorde Köttarn två mål till har jag för mig, Kalle Haag petade in ett vi gjorde även ett mål till i andra perioden man kommer inte ihåg vem som stod för det. Vad jag däremot kommer ihåg är att Robert "Nokke" Norin dunkade in 8-1 i mitten av tredje perioden och fastställde där med slutresultatet.
Och nej det är inte skit på glasögonen, linserna är inte gamla och torra som knäckebröd och ni har inte heller starr ni har helt enkelt läst rätt Nokke gjorde mål. Detta har inte hänt sen jag tror det var säsongen 08/09 att Nokke gör mål.
Han står som förlust på hemsidan men han visar med buller och bong att han inte har slutat han är här och bidrar i allra högsta grad. Bra Robert
 
Matchen slutade som sagt 8-1 och Eksjö hade inte mycket alls att komma med, jag trodde själv att de skulle vara bättre för de skapde en hel del problem för oss under förra säsongen men idag hade dom inte mycket att komma med. Men samtidigt så hade de bara med sig elva utespelare och vart ganska trött. De mäktade bara med två skott i första perioden och fem skott i andra. I den tredje perioden tappade vi lite energi och Eksjö fick komma upp och få lite anfallsspel och lyckades även göra ett mål men jag tycker det berodde mer på att vi gick ner oss än att de vart bättre.
 
Jag vart som sagt inte direkt ihjäl skjuten ner i mitt mål men det var trevligt att få komma ut på isen och göra sig lite halv nyttig. Döcka bestämde sig för att sätta ordentlig press på mig direkt så han knuffade ner en killer över mig och la sig sedan överst, tackar så mycket för detta jag är glad att min klena kropp klarade av detta och inte kastade in handduken vilket man räknar med att den ska göra när Döcka lägger sina lätta kilon över en.
I tredje perioden visade bröderna Borg att man passar till den som är fri vare sig det är en medspelare eller motspelare. Nu var Eksjös skytte ganska tarvligt så det vart inte jätte farligt men det är skönt att veta att inget har förändrats. Bröderna Borg är som sagt inne i denna säsong och gör va de kan bästa jobba hårt, göra sig nyttiga och sen lägga en indianare eller två.
 
Igår var det även den berömda Oktoberfesten och större delar av BRS valde att ladda upp där vi kan säga att vi vart än mer samansvetsade och så pratar vi inte mer om det.
 
Veckan som kommer blir det troligtvis lite mer av varan ordbajsning i bloggen då jag jobbar kväll och inte kan vara uppe på träningarna och följa tugget. Tycker ni inte om detta föreslår jag att ni ringer till Väderstad Verken och föreslår att jag ska få börja jobba dag, jag sliter själv för detta men med bristande resultat.
 
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela