blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Mannen, myten, självmålet

Publicerad 2012-09-21 16:21:28 i Allmänt,

Senare ikväll tar vi sikte mot Värmland för deltagande i Viking cup. Det blir en lång bussresa men med alla original som finns med på resan så kan vi vara väldigt säkra på att det kommer gå ganska smärtfritt. Döcka kommer säkert precis som vanligt flyta ut på sätet bakom andra ingången, hans bra Runken tar givetvis tag i ratten och styra oss säkert i hamn, Linus Larsson kommer säkert känna sig aningen vilse eftersom Linus Knutsson inte är med dom är som bröder.

Jag tog tillfället i akt att ha en kortare intervju med allas vår ålderman Qvarna, anledningen till mikrofonen landade framför han tyst trut är givetvis det berömda självmålet(eller ska det räknas som mål då det troligtvis var meningen) som han gjorde med den äran förra helgen.

Hej Erik.

Du hatar alltså BRS, varifrån kommer allt detta hat?

-Jag vill börja med att påpeka att jag definitivt inte hatar BRS jag känner enbart en stör ära att får vara en i laget. Men jag är också en medmänniska och när jag såg Skillingaryd gno runt och inte komma någon vart mot vår starka lagmaskin tyckte jag givetvis synd om dom och försökte hjälpa dom lite på traven.

Hur tyckte du stödet från grabbarn var direkt efter målet?

-Jag kände det lite som att ingen våga säga något direkt efter (i själva verket så skrattade hela laget åt händelsen) eftersom jag är ålderman och så. Men jag lät klubban snacka med papperskorgen under ca en minut, jag är väl skyldigt Skillingaryd en ny men det betalar jag gärna. När jag var färdig med min om möblering av båset kom frågan ganska fort upp.” Är det för tidigt att skämta om det”?

Var tanken hela tiden att dunka in den i egen kasse, eller var det verkligen ett pass som gick fel?

-Eftersom mitt skott håller hög Björnligenivå så kan jag mycket väl tänka mig att min undermedvetna tanke var att göra mål. Och trots att jag gärna hjälper Skillingaryd så gör jag det gärna lite mer diskret nästa gång. Så min tanke var att hjälpa mitt egna lag.

Är det sant att du och Tommy Sjödin planerade detta redan i sandlådan på dagis?

-Tommy är precis som jag en ganska knackig målskytt och det var han som satte det i system, men vi planerade inte i så ung ålder då trodde vi båda att vi skulle bli målmaskiner. Däremot hade vi en blöt kväll i Gävle för x-antal år sen. Redan då nämnde han det hela, han hade kommit fram till att han kommer nog inte bli ihågkommen för sina mål framåt så han bestämde sig för att göra ett bakåt istället. Sen dess har tanken kommit upp till och från, det måste jag erkänna.

Hur ska du bevisa för laget att du verkligen vill vinna med oss?

-Jag vet inte det är bara att fortsätta trampa sirap både framåt och bakåt, jag vet att det kommer bli svårt men jag ska göra mitt allra bästa. Bloggen föreslår att du täcker ett par skott med tänderna då kommer vi vara säkra igen.

Jesper Graflund sa, och jag citerar ”Är man så jävla dålig att man slår in pucken i eget mål så får man fan skylla sig själv”. Hur ställer du dig till detta uttalande?

-Jo min gamla vapendragare kan konsten att sparka på den som ligger. Men jag kan inte annat än att hålla med honom i detta fall. Jag får se det som att jag är ganska ensam om detta och kommer säkert bli ihåg kommen för det.

Tack Qvarna för att du tog dig tid. Bloggen har retuscherat svaren lite då Qvarna är så otroligt politiskt korrekt. Men svaren är de samma språket är ändrat.

Och här har ni honom från sina två bästa sidor innan fest och när han fått dunk på fest. Jag ger er kära läsare QVARNA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela