blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Mystiska åldermän

Publicerad 2012-09-18 18:58:21 i Allmänt,

Efter att ha spenderat större delen av kvällen i hockeyutrustning så trodde man på en ledig dag och sen träning igen imorgon. Men Ordförande hade helt andra planer han hade lyckats skrapa fram en träningstid till oss även ikväll så det bjuds på kvalitets hockey upp i WMP även ikväll. Underbart för alla.
 
Det är nog inte helt dumt för den som verkligen känner sig som ett troget BRS fan att titta förbi på träningarna som försigår runt midnatt. Det finns nämnligen en stor chans att få med sig en souvenir hem. Och inte från vilken spelare som helst utan från yrvädret och brunkkungen Linus Karlsson. Han kände igår att han nått en sån hög nivå med sitt hockeyspelande att han hädan efter inte ska använda klubban något mer. Igår under en övningen två mot två så trassla Linus in sig i bådet sig själv och klubba när han skulle försöka ta sig in i offensiva zonen. Det skapade givetvis en inre ilska hos den så annars timida Linus, han väljer att göra en kvadruppel och släpper mitt i rotationen klubben som tar en vacker båge över sargen och en bra bit upp på läktaren, mycket vackert att se. Tråkigare vart det dock för Linus när han kom till båset och upptäckte att han bara tagit med sig en klubba ut till träning, ack grymma värld. Men som tur var så var Kristers äldste på plats och kunde ta ett brysselkliv bort och hämta upp konståkarens klubba. Skönt för oss alla.
 
Har försökt att ha så lite kontakt med min egna falmilj som möjligt jag vet ju att varje ord jag säger kan sluta som viktig information i HCW:s omklädningsrum. Och jag vill verkligen inte att dom får reda på mina allra bästa öppna båsdörren tips, då jag är en av de snabbaste båsdörrarna i hela landet, träning ger färdighet. Skulle dom däremot vara ute efter hur de ska göra mål på oss i första seriematchen, ja då har dom infiltrerat fel familj som ni kan läsa. Från familjen Granath kommer bara info om båsdörrar.
 
Ni kanske har hört ryktena om att det begicks ett av de tarvligaste självmålen i både BRS och Skillingaryds historia. Eftersom Ordförande var som en levande målmaskin så tyckte lagets ålderman Qvarna att han skulle hjälpa Skillingaryd lite på traven. Jag vet inte exakt vad ställningen var men hur som helst. Skillingaryd bröt mot någon av de regler som satts upp inom ishockeyn, domaren höjer sin arm för att visa att han uppmärksammat förseelsen. Jonte som står och små fryser lite nere i målet ser detta och sprintar ut mot målet för att hjälpa laget skicka in en extra spelare. Det är i detta läge som åldermanen slår ett pass i anfallszon som inte kommer till rätt adress däremot så glider pucken över hela isen och in i vårat egna mål. Vackert Qvarna
Nu är det alltså vår ålderman och hela hockeysveriges ålderman Tommy  Sjödin som lyckats med detta, det är ju inte utan att man börjar fundera på om de två satt och prata om detta när de lekte tillsammans i sandlådan under lekskoletiden. Har för mig att Sjödin bara är ett år yngre än Qvarna.
 
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela