blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

R.I.P Stefan Liv

Publicerad 2012-09-07 23:45:42 i Allmänt,

Jag tycker väldigt illa om när folk använder R.I.P i tid och otid, givetvis ska man använda detta när det verkligen är någon man kommer sörja men när man ser R.I.P på diverse socialamedier så blir jag lite irriterad. Bara för att en kändis gått bort betyder inte det att man måste skriva R.I.P.
Men idag är det ett år sen Stefan Liv gick ur tiden och är det någon man gång man ska använda R.I.P så är det för Stefan Liv. Han var inte bara en vinnarskalle och otroligt bra hockeymålvakt han var även en otrolig mäniska jag tror inte det var någon i hela elitserien hade något dåligt att säga om honom. Jag tror inte ens att någon supporter för något lag känner nått agg för Stefan Liv. Jag tycker själv att han är fantastisk person och jag tycker det är oerhört sorgligt att han inte finns med oss längre. Vi i BRS vill givetvis visa vårat stöd och beklaga sorgen så vi skickade ner två delegater Robert Norin och Jakob Karlborg tog på sig ansvaret och gav Anna med familj, Hv71 och hela Jönköping vårat stöd. Ett fint initiativ av dessa två.
Så Rest in peace Stefan Liv.
 
I morgon är det dags för oktoberfesten uppe på Södra Gården, det snackas om att det har sålts dåligt med biljetter och jag tror jag kan veta varför. Man skulle tidigt tagit kontakt med BRS och haft ett så kallat meat the players. Vi hade kunnat välja ut några av våra största profiler, jag hade kunnat tänka mig att det varit populärt med Czigge, Qvarfordt och Kalle Haag stått i ett hörn berättat om säsongen, skrivit lite autografer och helt enkelt snackat lite gött med våra fans.
 
Om någon undrar hur det går för Oliver nere i Alvesta så kan jag meddela att han har gjort sin första träningsmatch, han säger själv att det kändes bra men han gjorde inget mål. Vi som känner Oliver har lite högre krav på honom och räknar med minst ett mål varje match. Men vi får väl kanske ha lite översikt med Oliver i och med att det var hans första match med det nya laget. Vill däremot träffa Oliver så föreslår jag ännu en gång Oktoberfesten då jag har säkra källor på att han kommer vara där. Och vem vill inte träffa Oliver?
 
Delar av BRS har ikväll tagit sig till lugnets tillflycktsort nr1, Filles lägenhet här är kan man vara säker på att det inte händer allt för mycket så man kan vara säker på att man får en lugn stund här. Det har bjudits på en hel de vacker fotboll, när fille får tag i en xboxdosa och får rulla lite läder på Fifa13 ja då vet man att man blir bjuden på fotbollsporr. Hade han inte haft problem med höften hade han själv kunnat utföra dessa delikatesser i verkligheten.
 
På söndag är det alle man till WMP Group Arena klockan 17.00 för att stötta BRS.
 
Over and out

Kommentarer

Postat av: Börje

Publicerad 2012-09-08 02:34:32

Fan va gött blögga är tillbaka. Den enda bloggen jag läser förutom Kissies då.
Väntar spänt efter några roliga historier som Döcka varit delaktig i, antar jag inte behöver vänta länge då?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela