blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Svämbro byggarn

Publicerad 2012-09-06 20:00:46 i Allmänt,

Igår hade vi träning och vad man kan se redan såhär tidigt på säsongen är att många verkar ha problem med att vi bytt träningsdagar. Jag kan tänka mig att åker man upp till BRS omklädningsrum vid tio en tisdagskväll så står det där ett antal hockeykrigare och väntar på att få komma in. Om ni ser några kan ni säga åt dom att träningen är på måndagar och onsdagar istället. Inte lätt när ens rutiner bryts.
Vi var 15 utespelare och tre målvakter igår och jag tycker det var en helt okej träning. Passen satt kanske inte precis där dåom skulle, Qvarfordt av Svämbron hade helt glömt bort att man rör sig i hockey och slog ett antal pass där passningsmottagaren hade varit inte där de var. Men han får tid att till att komma på hur det fungerar, lycka till på golftävling förresten hoppas du har några klubbor. 
 
Jag kan väl säga att om nokke hade haft samma energi på isen som han hade innan, ja då jävlar hade han vart i NHL. Karln var precis överallt innan verkade ha en form av sockertopp som gav hanom en skrämmande energi. Sockret försvann dock ju längre träningen fortskred och i slutet bad han efter med socker. Och givetvis fanns det en läsk grabben kunde få hälla i sig efter träningen. 
 
Döcka var en annan som var fylld av energi han visade bland annat hur man åker skridskor med raka ben, jag var mäkta imponerad. Döcka passa även på att berätta för Fredrik Borg att i BRS är det han som tar hand om uppspelen så det var bara för Fredrik att snällt ställa sig i hörnet och titta på när Döcka slog sina icingar, Fredrik var dock mäkta imponerad över hur man med kan slå så graciösa icingar.
 
Jag själv fick ta till coachtavlan för att visa hur dessa utespelare ska sköta sig på uppvärmningsövningarna vet inte om budskapet gick fram jag kanske var för hård mot grabbarna i min kritik men jag menar bara väl, det vet dom innerst inne. Men efter att Qvarfordt av Svämbron spenderat hela uppvärmningen med att försöka skjuta min axel ur led från ca en meter så tyckte jag det var dags att ta till orda. 
 
Kalle Haag råkade ut för ett olycksfall i arbetet och kom under ett uppspel runt på kant och avlossade ett inte helt oävet skott. Kan vi få en hög poång produktion från både Kalle och Orförande i vinter så är vi så gott som klara för Div.1. 
 
Tränarna hade inte allt för svårt att ta ut spelarna till laget, det var alla i som satt kvar i omklädningsrummet fem minuter efter avslutad träning och då hade inte ens Ordförande hunnit fly ifrån oss så även han är kallad. Det är positivt drar alltid extra mycket folk på läktaren när han är på isen. 
 
Match på söndag alltså, vill man träffa laget så föreslår jag att ni tar er till oktoberfesten på lördag där kommer Döcka skjuta ut stora stark med hjälp av sitt fruktade slagskott från scen! Den dom fångar får helt gratis. Slem svarar på frågor från fansen utanför toaletterna. Jag själv smyger omkring och gömmer mig så jag slipper få svidande kritik. Kille har lovat att skriva autografer vid ingång men bara mellan kvart i tolv och tolv så var redo då.
 
Nu har ni fått lite fet insideinfo använd detta klokt. 
 
Over and out
 

Kommentarer

Postat av: BRS

Publicerad 2012-09-06 21:29:53

Hur ser laget ut då ? vilka möter ni ?

Svar: Vi möter Eksjö men jag vet inte riktigt hur laget ser ut, alla som har tränat får nog vara med. Uppslutningen har varit sådär i veckan.
Stivie Granath

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela