blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Vill du förstöra, bli vaktis

Publicerad 2012-09-15 20:18:14 i Allmänt,

Vill ni att er barn ska ha roligt och utvecklas ishockeyspelare? Ja i såna fall tycker jag att ni ska spola en is på trädgården eller i den uppblåsbara poolen. För i WMP Group blir det inget åka av.
Några eldsjälar från BRS såg att det fanns en bokningsbar tid i isschemat igår och begav oss upp för att lira lite, men ack så korkat av oss. Det var ingen idé, vi hade inte gått genom de rätt kanalerna vilket är att skicka iväg en bokning senast två dagar innan. Boka i efterhand är in att tänka på vaktmästaren måste ha fått detta på sitt papper när dagen börjar annars är det fullständigt omöjligt att göra någonting åt saken. Isen måste ju för Guds skull spolas två gånger innan allmänheten ska på annars kan dom inte åka. 
Tycker det är larvigt hade den kära vaktmästeran tagit upp såna saker som att försäkringen inte gäller eller dylikt så hade jag varit mer förstående men bara för att han inte fått detta på sitt papper kan han inte låta oss spela, vi bad om att få boka i efterhand, fullständigt omöjligt.
När Foppa och Markus Näslund berättar om hur de extra träna i Kempehallen när de var små hör man aldrig om någon vaktmästare som sagt nej. Men ungdomare kan bli bra på något och det vägrar en vakmästare från Mantorp tillåta.
 
Match för BRS i morgon Skillingaryd borta, det blir en bra värdemätare de var bra förra året och slutade top 2 i våran serie på hösten. Vet inte vad vi ställer för lag på isen eftersom jag inte tränat denna vecka, men jag kan tänka mig att det är de som tränat i veckan och det är rätt uppställning enligt mitt tycke. Får se vad vi får för resultat i morgon vare sig det blir vinst eller förlust så väntar cup nästa helg och där är det givetvis en vinst som gäller.
 
Trevligt att Elitserien har satt igång så det finns lite kul hockey att titta på inte bara BRS. Vi hoppas givetvis allihop att SM-guldet går till Norrbotten och Luleå där vet jag att vi är överens.
 
Jag tror vi har sås i stjärten (HC Wettern) borta i första seriematchen tror även att denna match ligger på en torsdag jag hoppas Wettern tar sitt förnuft till fånga och lägger den på fredagen istället vi vill gärna spela då. Är övertygad om att det blir bättre tryck, mer folk och en gladare stämning på läktaren om matchen spelas på fredagen. Då kan vi hoppas på att lite folk fyllnar till och öppnar sina hjärtan från läktaren i K-valla hörs det bra ner på isen.
 
Om det är någon som vill ha kontakt med Matrial Fille så föreslår jag att ni köper ett PS3 och COD, köp även till hörlurar då får ni tag på honom. Försöker ni gå genom några andra kanal så som sms, ringa, morse eller röksignaler så måste jag tyvärr meddela att det blir svårt. För dom där lurarna sitter på för jämnan nu. Döljer även fint att han börjar bli lite tunn hårig.
 
Over and out

Kommentarer

Postat av: Vaktis Pöjk

Publicerad 2012-09-15 23:01:26

Ja dem där vaktmästarna kan vara griniga dem. Vet inte varför det ska vara så svårt att få åka lite när isen ändå är ledig. En is som får användas är ju inget som gör Mjölby mindre dåligt direk, men alltid ska det vara någon som grinar.
Aja hoppas den skyldiga läser bloggen och gör om gör rätt nästa gång. Så skitnödig behöver man inte vara.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela