blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Groupie inget att skämmas för

Publicerad 2010-10-06 00:32:40 i Allmänt,

Nästintill alla var med och tränade idag det var bara Linus och Avelöv som saknades. Detta gav träningen en helt annan intensitet och jag tror alla tyckte det vara roligare.

 

Våran poängkung på försäsongen Jakob Karlborg har lämnat oss för att återigen spela för moderklubben, bloggen tycker givetvis att han gör helt rätt han är för bra för Div.4 och håller absolut klassen i Div.1 så bloggen och hela Brs önskar dig lycka till och du är givetvis välkommen tillbaka när du vill, fast då får du sitta någon annanstans för bloggen har tagit över din plats.

 

Tyvärr kunde Linus Laj Johansson inte komma på träningen idag orsaken är visst utbrändhet men han trodde han skulle kunna vara tillbaka i morgon. Aldrig roligt när någon blir utbränd och känner att han börjar närma sig väggen, då är det klart han ska ta det lugnt. Vi får inte glömma bort att han så sent som i somras tog studenten och blev omedelbart utkastad i det hårda arbetslivet ingen vila ingen rast. Då kan det bli sådana fruktansvärda följder. Vi står verkligen bakom dig i denna tunga stund och du kan räkna med oss i synnerhet de resterande Tre Vännerna (Laj är en av dom) och Björnfot.

 

Döcka förtjänar ett stort beröm efter att själv ha satt upp våra sponsor planscher i ena hörnet av ishallen. Det ska tilläggas att det är väldigt högt och både virke och planscher är väldigt långa. Men han gjorde ett strålande arbete. Så gör som Döcka uppmanar stöd Brs i vinter.

 

Bloggen fick tidigare under dagen ett sms från Brs egna ”Groupie” hon säger att hon inte vill bli omnämnd i bloggen alls och kallar därefter yours truly för blondinbella. Bara detta hån mot bloggen att kalla mig för blondinbella gör att hon genast blir omnämnd igen. Är man ”Groupie” i Brs ska man vara stolt och inte bli glad varje gång man blir omnämnd man är en del i något stort något jag skulle vilja kalla folkets lag. Vilket gör våran ”Groupie” till en folkets kvinna och det är givetvis inget man ska skämmas över.

 

Nu när poängkungen Jakob är bort så är det dags för andra att kliva fram med snurrfinter och mål som Kalle så vackert sa. Kalle själv ville se ordförande Almgren göra detta, jag skulle bli väldigt glad om han gjorde det men jag vill samtidigt inte hoppas på för mycket. Vad det gäller snurrfinter så bjöd Ante Jern på en väldigt vacker sådan under matchspelet idag. Så han har redan axlat lite av det tunga lass som Jakob lämnat bakom sig.

 

På tal om Ante så går det ett rykte på Facebook om att han är väldigt duktig på att göra köttfärssås, den ska visst vara gudomlig. Så det är bara för Ante att åka upp tidigare till våra matcher i vinter och sätta igång ett storkok med köttfärssås. Med lite spagetti till så har vi en ultimat uppladdning inför matcherna och Ante som är ny i laget för i år kommer givetvis bli ännu mer uppskattad än han redan är.

 

Bloggen står inför en av de svåraste uppgifterna man kan ha. Min frisör har flyttat och lämnar efter sig ett stort tomrum. Vi hade precis börjat få den där kontakten där det räcker med att jag säger jag vill ha det som jag brukar och det fixas på en kvart. Nu måste jag alltså ge mig ut på marknaden igen och jag tycker verkligen inte om att leta efter en frisör man lägger så mycket i deras händer. Det måste blir bra första gången och ännu viktigare nu när det vankas stor finfest inom bara två veckor då kan man inte komma med en mohikan frisyr det passar inte till kavaj. Så det gäller att lösa detta problem omedelbart, jag har ett ess i rockarmen och jag hoppas verkligen det funkar annars ligger jag så dåligt till. Detta kan skapa en mindre depression hos mig och det är inte bra.

 

Ska avsluta med att berätta för alla därute att Björnfots mamma Åse fyller i veckan 40 år ett stort grattis till henne. Hon firade i förskott i lördags med en stor fest. Brs vart inte bjudna vi hade kunnat ta den festen till skyarna men vi får respektera hennes beslut att inte bjuda oss och hoppas på att vi får komma nästa gång.

 

Ha det king tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela