blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Gubben i lådan

Publicerad 2010-10-21 23:30:17 i Allmänt,

Imorgon är det dags igen match för Brs denna gång är det Skärblacka som vi ska göra upp med. Denna lilla pittoreska by på vägen till Norrköping bjuder in till stormatch, de vann serien förra säsongen och vi var de ända som slog dem. Så vi hade väl tänkt fortsätta på den linjen och vinna igen.  Vi har haft ganska dålig närvaro på träningarna denna vecka det är synd och gör att det inte blir lika roligt alls. Men på gårdagens träning var vi i alla fall 17 personer och jag tycker själv att det var en rolig träning med ganska så bra fart.

 

Jag tror de flesta tycker det var en rätt bra träning Döcka var som vanligt lite negativ men han skulle inte vara Döcka om han inte fick gnälla lite och ha sina härliga åsikter. Det ger oss andra så mycket mer att prata om och får oss att låta så mycket mer positiva. Så man kan egentligen säga att med sina negativa kommentarer och åsikter är en stor lagspelare eftersom vi andra framstår så positiva. Döcka rättade även bloggen då jag knutit ihop fingrarna och skrivit total fel men det är bra Döcka att du gör det så det blir rätt och inte fel. Förövrigt så spela Döcka tillsammans med Graflund i morgon jag vill inte sitta och räkna ut vikten på det backparet men min uppskattning är runt 200 kilo plus minus ett ton. Tycker även det är otroligt roligt att Döcka skrek tjockis på en a-lags match, alltid lika härligt att när Döcka skriker så härliga saker. Jag tycker det är helt rätt häng ut tjocka hockeyspelare bara man kan inte spela i div.1 och var tjock.

 

Jag tror på vinst mot Skärblacka i morgon det finns som vanligt inga andra alternativ. Vi får helt enkelt fortsätta att skjuta oavbrutet så kan vi göra lite mål tillslut, vi är inte jätte effektiva direkt men förhoppningsvis utnyttjar vi våra chanser lite bättre i morgon. Jag tycker vi är ett mycket bättre lag än Skärblacka så kan vi bara vara fokuserade på vårt eget så ska det vara vinst. Men jag befarar att det finns en viss yttre omständighet som gör att vi kan tappa allt fokus. Den yttre omständigheten är givetvis att Elin Grindemyr skulle stå på läktaren och kolla på matchen.  Jag är tämligen säker på att det är många i vårt lag som inte kommer att kunna titta på pucken då och istället åka omkring och spegla sig och visa sig på styva linan för henne på läktaren. Och sen som jag, Graflund och Fille prata om igår är hon på matchen kommer vi få sitta i kaffis och vila mellan perioderna eftersom alla vill vara så nära henne som möjligt.

 

Sen är det dags att ta tag i en väldigt viktig sak, vi måste utföra en exorcism på Kalles utrustning. I den utrustningen bor det en fruktansvärd elak vålnad. Kalle kan gå från att vara på ett strålande humör till att bli super tjurig så fort han bara får på sig ett armbågsskydd det säger en del om hur stark den anden är. Nu har den anden fått sådan stor inverkan på Kalle att han inte alltid blir på bra humör när han får av sig den. När vi ändå är igång kan vi lika gärna driva ut den ond missa mål anden som kryper omkring i ordförande Almgrens utrustning. Då kan det vara väldigt korkat av mig att placera mig emellan dem tycker ni, men jag har levt med en tappa in puckar demon i mina skydd sen pojklagstiden så jag vet vad jag har att göra med.

 

Jakob Karlborg är rena rama poängmaskinen i Mjölby Hc för tillfället, jag tror han har gjort 12 eller 13 poäng på sina matcher och det är ca två poäng per match. Igår bjöd han enligt källor på två assister var av ett av dem var en riktig delikatess. Jag kan inte låta bli att ta på mig lite ansvar för att det går så bra för honom. Under den tiden han tränade och spelade med oss såg jag till att släppa in så gott som alla hans skott, eller jag försökte givetvis att stoppa dem men det var aningen svårt eftersom han alltid överlista mig. Men förhoppningsvis var det där han byggde upp ett fint självförtroende som han tagit med sig till Mjölby. Vi ska kanske prata med dem att skicka ner någon spelare varje vecka som får leka lite hockey och göra mycket mål och sen komma tillbaka till dem och fortsätta på samma sätt.

 

Ha det king tjingeling

Kommentarer

Postat av: blacka

Publicerad 2010-10-23 13:30:13

oj vilket bättre lag ni var! ni hade ju inte chans mot skärblacka!! hahahah!!!

Postat av: till blacka

Publicerad 2010-10-24 00:51:55

Vad är ni så stolta över? Ni har stått och harvat div.4 ett bra tag och är det bästa ni har att komma med i hockeyväg i eran stinkhåla. Medans BRS som förra säsongen var helt nya och vann mot er, 2gånger av 2 om jag inte minns fel i serien?

Kanske borde bygga upp en parfymfabrik i eran håla så man kan andas utan att få kvällningar.

Postat av: Slitzarn

Publicerad 2010-10-25 03:48:15

Var Grindemyr på matchen senast eller hur var det? haha

Postat av: till till blacka

Publicerad 2010-10-29 12:20:57

Hellre bo i en stinkande håla och vinna matcher än att bo i en stinkande håla och inte vinna matcher.. ;)

Postat av: zo

Publicerad 2010-11-01 11:33:40

Kom igång å skriv nu igen annars kommer du tappa alla läsare du fått in här

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela