blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Mode eller hockeyblogg?

Publicerad 2010-10-09 00:55:29 i Allmänt,

Bloggen har precis kommit hem från NHL premiären i Ericsson Globe Arena. Kul att titta på en NHL match fruktansvärt annorlunda och tokarna var något otroligt stora och största av dem alla var Dogge Murray. En oxe i en mänsklig skepnad är vad han är karln. Den enklaste beskrivningen av honom är att han är byggde som en stor mänsklig rektangel.

 

Som sagt på söndag spelar vi sista träningsmatchen innan det drar igång på allvar. Vi ska väl helt enkelt gå in och köra över dom inte mycket annat att snacka om. Mer än så behöver inte tränarna säga.

 

Ordförande Almgren har sett fruktansvärt het ut på träningarna. Han har hängt mål till både höger och vänster. Så ge ordförande pucken så kommer det sluta i succé, det ända problemet är att han måste ta sig dit så se till att få lite fart under skridskorna ordförande så kommer detta bli så bra.

 

Kalle ska imorgon upp och inspektera NHL lagens andra match på svenska mark. Han har fått ett uppdrag av bloggen och det är att filma uppvärmningen så vi får en riktig NHL uppvärmning. Vi kommer chocka de andra lagen om vi gör det. Jag håller tummarna.

 

Sudden var på plats i Globen han är kung var han än visar sig. Vilken hjälte han har ungefär samma status som jag har på Mantorps Gård, Guda förklarad typ. Så jag vet lite hur han känner.

 

Enligt rykten från den så säkra källan Facebook så har Ödlan och Brorsan spelat Fifa mot varandra under kvällen. Verkar som om de flesta matcher sluta med lätta segrar för Ödlan (Hemliga Qvarna) och Brorsan får helt enkelt lägga sig i hård träning eller återgå till NHL för där håller han en mycket högre nivå.

 

Under dagens match var jag givetvis nyfiken hur det gick för Mjölby i matchen mot Munkfors och vi fick inga rapporter från den matchen. Så jag valde att gå på toa väl vid pissoaren träffar jag två väsgötar som verkade besitta ett stort hockey intresse precis som jag. Jag stod och tjuvlyssna lite och hörde av en slump att de prata om just Mjölbys serie. Så oblyg som jag är frågar jag givetvis om de visste hur matcherna slutat. De hade stenkoll och berätta för mig att Mjölby vunnit. Detta är sådana saker som bara kan ske mellan tre män vid en pissoar.

 

Såg att Jakob hade hängt en puck idag. Alla mål i Brs verkar ha gett självförtroende och han fortsätter på den inslagna vägen. Bra så tycker bloggen och säkert många med mig.

 

Imorgon ska Stockholm City göras och det ska inte sparas på krutet, pengar ska slösas kläder ska köpas. Så bli inte förvånade eller överraskade om denna blogg helt plötsligt slår om och blir en modeblogg med mig och blondinbella som skribenter. Hon är faktiskt både en idiot och rätt så dum i huvudet men hon får pengar på sin blogg ändå så hon måste göra något bättre än jag. Ska ta reda på vad det är för något och sen ska jag göra samma sak. Så det så.

 

Thats all for now

 

Ha det king tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela