blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Premiär, bloggfrilla och Döcka

Publicerad 2010-10-15 01:26:32 i Allmänt,

Senare idag kommer Brs för första gången denna säsong skrinna in på WMP Group Arena isen för att spela serie match numero uno. Stämningen i truppen är på topp alla är väldigt spelsugna vilket gör att det kan bli en hockeyfest utan dess like. Under dagen vet jag att många har vart uppe och fått sina skridskor slipade av slipargurun Leffan.  Undertecknad kunde inte få sina skridskor slipade pga jobb. Men jag hoppas kunna komma upp lite tidigare med en mindre muta i morgon och vädja till Leffans allra godaste sida så även jag har fast stål under fossingarna.

 

Bloggen har under veckan valt att hedra sin blogg och därför skaffa sig en bloggfrilla. Denna bloggfrilla karvades väldigt vackert fram av Caroline Olofsson på Studio Unique i Linköping. Det kommer givetvis att komma upp bilder på denna radikal förändringen senare för det får ej missas.

 

Kalle som även han har en bloggfrilla fast utan att blogga säger att han ska utmana mig och klippa sig en värre frilla. Jag säger bara att ska han slå denna så måste han bli mer eller mindre flint på sidorna och kanske bara klippa en halv cm på luggen, så jag känner mig väldigt lugn. Han har en fördel med sina klippningar då hans bilälskande flickvän är halv syster med Caroline på Studio Unique men jag har känt henne längre än vad han har så därför borde hon vara på min sida.

 

Ante Jern gör i morgon debut på riktigt för Brs efter sitt långa hockey uppehåll. A re ä Ante som man också kan säga till honom är så fruktansvärt taggad att jag tror håret på hans redan håriga bringa har växt extra mycket senaste dagarna.  Ni som följt denna bloggen lite halv seriöst kan säkert räkna ut att Ante kommer att trycka i sig ett stort lass med spagetti och köttfärssås innan matchen. Eftersom det är både fredag och game day så tycker jag han ska festa till det med lite ost på toppen, inte för mycket tänk på att det är match men strö ett litet fint lager bara.

 

För alla er som sitter där ute och bara väntar på Döcka historier så måste jag tyvärr göra er besvikna just nu.  Eftersom jag jobbat så har jag missat allt han har hittat på senaste tiden. Men jag lovar er att det kommer garanterat inte ta långtid innan jag ännu en gång sitter och skriver när här vad Döcka hittat på för tokigheter. Men för att iaf bjuda på något mumsigt så ska jag säga som Kalle alltid säger det ”Säga vad man vill Döcka med du är iaf jävligt fitt”. Och som vi alla vet så går det inte att säga emot det.

 

Efter matchen i morgon kommer det givetvis dukas upp till stor fest på Brs vis. Det betyder egentligen att man får dricka sin föda och föda är givetvis valfri men hittills har de flesta valt att använda alkohol som sin föda. Så för att festen ska bli så underhållande som möjligt så ska vi givetvis se till att vinna matchen så vi kan dricka vår föda med stolthet och vinnarkänsla. Det är som vanligt öppet hus i omklädningsrummet efteråt så alla är välkomna in. Man måste givetvis ha en väldigt stark näsa för det luktar inte hallontårta där inne. Men det kan man klara av för att få träffa sina hjältar. Och med hjältar menar jag givetvis inte att vi är bättre än någon på vad vi gör, för det finns det bevis på att vi verkligen inte är. Men man kan säga att vi har visat för alla under medelmåttor där ute att man kan ha roligt i en lagidrott ändå och i slutändan är det vad allting handlar om. Med dessa lite djupare ord avslutar jag detta inlägg och ser fram emot morgondagens match. Hoppas på mycket publik och ännu mer glädje.

 

Ha det king tjingeling

Kommentarer

Postat av: Bra hörsel och god syn.

Publicerad 2010-10-15 08:04:10

Under onsdagens match hördes det mycket från döckas mun.

Högst av allt skrek han att bulow va en tjockis och att han såg fet ut! 102 kg ryktas det om?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela