blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Random Tok och en grym Toasmaster

Publicerad 2010-10-19 23:45:34 i Allmänt,

Bloggen har ännu en gång blivit lidande på grund av min lathet och trötthet men som Kalle sa detta är ett åtagande och då måste det skötas lite mer proffsigt.  Så jag ska försöka arbeta emot min lathet och skriva oftare, jag tycker själv att det borde komma ett inlägg varje dag så ska försöka få till det i framtiden.

 

Brs har idag tagit en lagbild, vi tröttnar inte på att ställa upp på bilder och är kamera kåta som få. Bloggfrillan låg fruktansvärt bra på Krille och Kalle lite sämre på mig, men jag vägde upp det med att le stort på kortet. Bloggen tog själv på sig ansvaret att skriva allas namn på lagbilden eftersom det senare kommer stå när man får den, för er som beställde kan jag inte garantera några som helst rätt i stavning. Men det gör att det kommer finnas lite humor när bilderna väl kommer. Eftersom bloggen är lite mer kamera kåt än de andra så passa jag även på att ta en enskild bild, allt för att synas.

 

Vi hade äntligen vår seriepremiär i fredags. Det vart tyvärr inte lika mycket folk men det var över 400 vilket absolut ska ses som mycket bra. Som vanligt när det gäller div.4 så var det inte mycket till hockey att titta på, men det händer så mycket annat när en Brs match spelas och vad jag har förstått så var våfflorna väldigt goda. Själva matchen var som sagt inte mycket att skriva om vi var det bättre laget och vann fullt rättvis med 4-0 vi borde gjort mer mål men så har det vart hela året så inte heller det är någon större överraskning. Publiken bjöds i alla fall på ett slagsmål och ordförande Almgren var väldigt inblandad tror dock att det är hans första slagsmål i Brs tröjan. När han nu skulle försöka vara tuff för alla flickor på läktaren så passade han på att vricka foten kraftigt så han har inte kunnat träna sen dess och missar troligtvis nästa match, tack vare detta snilledrag belönas han med den gamla succé trofén från Sällskapsresan 2 han får den åtråvärda stavfelsmössan. Grattis David.

 

I gammal vanlig Brs anda så korkades alkoholen upp efter matchens slut. Ante tog sitt ansvar som ny i föreningen och öppnade upp sina dörrar för fest. Döcka tog sitt ansvar och bjöd inte lita flickor sen vet jag inte vem som bjöd de andra flickorna men de kom också och höjde stämningen. Kalle agerade ikon under festen med mycket snickelisnack runt om i lägenheten. Czigler vart trött på Hovmästarn på väg till den stora tillställningen. Så utanför gymmet bestämde han att de skulle göra upp, när vi andra helt ovetandes om detta rullar förbi i en mindre Blåklintsbuss så ser vi en helt raklång Hövmästarn ligga på trottoaren. Han lyckades vid detta tillfälle vricka till foten även han (gångbar skada denna kväll) och är även han tveksam till matchen på fredag, bra jobbat av dig Czigler.

 

Hemma hos Ante var stämningen hög på alla en väldigt bra fest med många människor i omlopp. I slut timmarna på festen blir bloggen uppsökt av en Random Tok som ska gnälla på bloggen. Det lyssnas från båda sidor men det slutar med att vi inte kommer fram till något. Jag tycker själv att det var ett ganska så larvigt påhopp eftersom personen i fråga ej var inblandad men alla har rätt till en åsikt och jag lyssnar givetvis. Det är ändå kul att bloggen genererar känslor.

 

I lördags var det då istället dags för en galafest i självaste Skänninge. Det var Johanna Hjerstedt, Lovisa Ektander och Stephanie Björk som bjöd in nära och kära till en gemensam 20 årsfest. Bloggen, Tobbe, Graflund och Avelöv representera Brs på festligheterna och det var en strålande fest de bjöd på. Tror alla som var där hade en strålande kväll Basse Virtman bjöd på ett strålande jobb som Toastmaster och Pappa Höna hade satt sig på flyget hem från Norge för att kunna närvara. En väldigt trevlig kväll och vill tacka födelsedagsbarnen för inbjudan och en väldigt trevlig kväll.

 

De tre vännerna och Björnfot är väldigt glada efter första segern.

 

Orförande visar lagkamraterna hur man pratar med kvinnor här tar han även hjälp av en wingman.

 

En Toasmaster som vet hur han ska klä sig.

 

Bloggen med Pappa Höna som jag givetvis saknat väldigt mycket sen hans flytt till Norge.

 

Ha det king tjingeling

 

 

Kommentarer

Postat av: Virtman

Publicerad 2010-10-30 13:31:51

Vafan! längesen det uppdaterades nu! Jag vill ju läsa om gårdagens match ju!

Släng upp toastmaster bilden på FB också!

Ha det king tjingeling

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela