blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Hovmästare.

Publicerad 2010-09-20 22:10:33 i Allmänt,

Det har varit fruktansvärt längesedan jag uppdaterade Brs flaggskepp blackriversharks bloggen. Jag skulle ha uppdaterat bloggen efter matchen förra veckan men jag somnade direkt när jag kom hem och sedan så kom jag inte ihåg så mycket att skriva om matchen. Jag ska se vad jag kommer ihåg av matchen och skriva en liten sammafattning.

Första riktiga matchen på säsongen och vi ställde upp med fyra fulla femmor och två målvakter som skulle dela på sysslan. Vi börjar första perioden med att vara bättre än Skärblacka och fick lite press på dom i början på perioden. Vi tryckte ner dom med alla våra femmor och vi kämpade på bra i deras zon. Våran press gav tillslut utdelning dom drog på sig en utvisning jag sprintar ut till båset i en fruktansvärd fart vilket gör att Tobias med arslet Eriksson hoppar in på isen. Döcka tar ett väldigt klokt skott från blå ett lågt skott som ger oss en retur och där är Tobbe obarmhärtlig och trycker in 1-0 till oss.
Efter det tappar vi det mesta och spelar fruktansvärt dåligt och Skärblacka får en halvchans bloggen släpper en retur och deras lurige spelare får ett par returer och på den tredje petar han in pucken, tragiskt och tråkigt.

Andra perioden är för att vara Div.4 ett fruktansvärt sömnpiller dom är dåliga och vi är tyvärr ännu sämre. På en tekningsvariant så lyckad även Skärblacka trycka in 2-1- Eller trycka och trycka bloggen var där och trodde allting var under kontroll, vad jag inte räkna med var arr karln skulle få på årets fullträff och det bara small till i första krysset. Jag satt där på mina bara knän med en fruktansvärd chock. Men det var ett snyggt mål så det ska vi inte ta ifrån Skärblacka token.

Tredje perioden var en lite bättre period än den andra men det säger tyvärr inte så mycket. Inga farliga chanser direkt åt något håll. Skärblacka gör på en halvchans 3-1 även där med ett väldigt tungt skott. Detta på en chans som dom kanske inte ens borde fått vi är väldigt slappa i försvarsarbetet innan målet.
Det blir lite mer stök och bök i sista perioden och en tia delas ut till vardera lag. För ovanlighets skull så hamnar ordförande Almgren i bråk med nummer 34 i Skärblacka. Ordförande säger några snabba dräpare om hur dålig 34:an är och 34:an svarar med att säga att han iaf får ligga mer än ordförande. Det skrattas gott åt detta i laget dels för att det oftast är ett bevis på att man inte har något bättre att komma med och dessutom så är det ordförande Almgren vi pratat om, hur snygg är inte karl egentligen.
Men efter matchen kommer det fram från den alltid fakta letande Niklas Malm att nummer 34 i Skärblacka är tillsammans med Slitzmodellen Elin Grindemyr och har enligt direktör Malm även barn med henne. Så där får vi nog säga att han tog hem den matchen svårt att slå det. Bara att gratulera honom för det.

Nu är den matchen för längesedan glömd och det positiva med matchen var ändå att det kom upp en hel del folk och tittade. Vi kan bara hoppas att ni fortsätter att komma upp och titta på laget i de flestas hjärtan.

Enligt rykten som vi även fått bekräftade så har Rober Nokke Norin (som tjatat om att bli omnämnd mer i bloggen) och Phile Tiiiger Woods Andersson börjat ge sig på samma brud. Och dom bestämde sig visst för att ha hångel tävling i helgen. Vem som vann låter jag va osagt men det är två fina killar den dam har att välja på så det blir ett angenämt problem för henne.

Sen har även Sverige passat på att ha ett val i dagarna. SD tog sig in i regeringen har svårt att tro att några har missat detta. Men som alla mandat vart utdelade så verkar SD ha en vågmästar roll i regeringen som man brukar säga. Om man inte heter Johan Höjdervall förstås för i denna 91:as huvud finns ingen vågmästar roll. Johans syster är faktiskt aktiv inom politiken jag vet inte exakt vilket parti hon tillhör så jag det nämner jag inte. Men om man tänker på det så kan man tycka att han borde ha lite koll på politk men icke. Enligt Johans sätt att se på saken så verkar inte vågmästar rollen finnas längre utan nu är det hovmästarn som går in och är tungen på vågen detta berättade han på McDonalds igår. Så hädan efter kommar han gå under namnet Hovmästarn i bloggen.

Ha det king tjingeling.

Kommentarer

Postat av: J.Å

Publicerad 2010-09-20 22:25:43

SD härjar tydligen rätt friskt i sharks!

Postat av: Jehovas vittne

Publicerad 2010-09-20 22:29:08

M.M hade väldigt svårt att välja och det revs och slets från båda håll, vi får se vem som går vinnande ur denna batalj?

Postat av: Pecka

Publicerad 2010-09-21 02:48:34

Inte för jag rösta på SD men dem är inte så rasistiska som alla tror. Har man lite koll så är vissa saker rätt vettiga. Som att bromsa invandringen för annars kan det vara 50/50 svennar/utlänningar om en 30år och vad händer då om ett muslimskt parti är på tal, sjukt mkt röster på det? Skolning efter koranen och vända sig mot mecka ett par gånger om dagen? Jotack :)

Grymt bloggen är igång igen iaf. Grindemyhr-storyn tog priset, he he. Keep it up

Postat av: Revisor andersson

Publicerad 2010-09-21 10:35:03

jag gillar inte att bli uthängd för mina saker jag gör på lördag kvällar med sprit i blodet!!!!

Postat av: Grannen i sökarna

Publicerad 2010-09-21 19:21:30

Fille det går inte skylla på alkoholen. Du har ju gjort det flera gånger innan nykter

Postat av: Grannen i Beck

Publicerad 2010-09-22 19:36:43

Fille,Ska du ha en stänkare?

Postat av: Fille

Publicerad 2010-09-23 08:45:45

En stänkare så här på jobbet vore inte dumt alls.. Men det får nog vänta tills pets avslutnings fest hos kryger!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela