blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

När taxametern slagits på

Publicerad 2010-09-28 10:22:39 i Allmänt,

Bloggen kände sig lite sliten efter helgen och tog en vilodag från bloggandet. Jag tror det var fler i Brs som var lite slitna efter helgens bravader i södra Sverige, Ante gick ut med på facebook till och med. Två dagar efter hemkomst så måste jag fortfarande påpeka att det var en strålande resa och ordförande Almgren gjorde ett super jobb. Han fick även hjälp av en arbetskamrat han har som också hjälpte oss mycket stort tack till honom med. Ordförandes arbetskamrat visste även han vilken Don Juan ordförande är. Så jag och Graflund frågade om alla historier om ordförandens awesomenes har spridit sig ända ner till Ronneby men han sa att det var tvärtom, att allt spridit sig från Ronneby och upp. Så håll er till tåls Mjölby kommun snart får vi verkligen höra smaskiga historier om ordförande när de kommer upp från södern.

 

Efter att vi åkt några timmar på bussen så kommer Kalle fram till oss längre fram i bussen. Han suckade högt och såg allmänt bedrövad ut. Vi frågade givetvis vad det var som var så jobbigt och varför han var så bedrövad. Han berättar då att han suttit där bak och lyssnat på fyra snillen spekulerar. De fyra snillena är givetvis Hovmästarn,  Czigler med mjälten, Kalles lillebror Adde Qvarfordt och Linus Sörens pojk Johansson. Dessa fyra minstingar i laget är svåra att separera de sitter alltid tillsammans. Vi andra tar ett helt säte i bussen alltså både fönster plats och gång plats men de fyra snillen sitter som om vi åkte Swebuss alltid bredvid varann. På såna här långa resor kan det verkligen bli obekvämt men de bryr sig verkligen inte dom sitter där bak mer eller mindre på varann och spekulerar. Jag lyssnade inte själv så jag vet inte allt, men vid nästa långa resa ska jag sätta mig vid dem och lyssna på allt de har att säga, det kan nog bli det bästa blogginlägget någonsin tror jag.

Men denna gång hade de enligt Kalle visst spekulerat om vem som hade gjort värst saker med raketer. Det pratades om att någon hade skjutit en raket mot någon annan och allt var det nu va. Så till allmänheten när ni ser dessa ungdomar och dom har en liten lurig blick se då till att vara på eran vakt.

 

Pet har tyvärr lämnat Mjölby nu och tog igår flyget ner till Portugal för att instruera turister i hur man spelar golf. Det var många tårar när laget tog avsked av honom i söndagskväll när vi skulle lämna omklädningsrummet, få ögon var torra. Utan att säga för mycket så kommer det verkligen att märkas när han är borta han är inte den som håller den låga profilen i en samling mer som mig mindre som hemliga Qvarna. Men han är bara borta sju veckor till att börja med sen kommer han hem igen och gör platå innan han åker ner igen. Jakob tyckte det var väldigt jobbigt på bussen men har redan börjat planera en resa ner till Portugal och Pet. Sen så gör Pet en imitation av ordförande Almgren som är väldigt underhållande, jag ska se om jag någon gång kan få denna imitation på film för då kommer den genast upp på bloggen, den kommer bjuda på många skratt.

 

Ha det king tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela