blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Cider istället för öl

Publicerad 2010-09-11 01:26:32 i Allmänt,

Sista träningen innan första riktiga träningsmatchen vilket gör att vi idag tränade lite mer uppspel och spel i zon. Det var en ganska avslagen träning idag inget vidare tempo. Men det hindrade inte fille från att slå sönder en klubba, alltid härligt med känslor. Brs har redan drabbats ett tungt bortfall inför söndagens match. Det är Jakob Karlborg som ramlade oturligt på träningen i onsdags och skdade sitt knä. Inte roligt och Jakob är inte den som lägger sig ner och gnäller i onödan så vi vet alla att det är illa nu.

Jakob är för övrigt det närmsta en transformer man kan komma, han är snart mer maskin än människa och hänger mer eller mindre bara ihop med lite silvertejp. Men han brinner onekligen för denna sport och kör på, jag räknar med att ha honom tillbaka på isen snart igen.

Torsken var tillbaka på isen idag igen inte sett honom på väldigt länge nu, men skönt att han var där och stod för spektakulära räddningar. Lite sidinfo om Torsken som egentligen heter Victor Linné är att tack vare ett par ljumskbyxor så känner han sig nu mycket smidigare och tvekar inte en sekund innan han hoppar ner i spagat.

Direktörn Niklas Malm ser tokladdad ut inför matchen på söndag, han är en väldigt energifull spelare i vanliga fall bjöd på dubbelt så mycket energi och bli verkligen farlig på söndag räkna med ett par kassar där. Sen har även ordförande Almgren lovat att göra fler mål än förra säsongen och det är inte fel, så där kan vi räkna med ett par kassar också. Fortsätter det såhär så behöver jag nog inte ens ställa mig i målet på söndag.

Bloggen och Kalle Haag stod innan träningen och titta på Mjölbys A-lag träna. Där stod vi bredvid ikonen Jeff Jakobs här har ni gått folk en levande citatmaskin. Tyvärr bjöd han inte på något smaskigt nu men vi vet att det kan komma när som helst.

Ante Jern spelar för övrigt med träklubba. Han lever onekligen kvar i utvecklingen som var när han sluta spela hockey. Detta måste givetvis få en ändring på detta. Så därför tycker bloggen att vi i laget skramlar lite så Ante kan få en eller kanske två kompositklubbor.

Döcka hade städat omklädningsrummet riktigt ordentligt även hängt upp min utrustning och gett mig en plats. För detta förtjänar han givetvis beröm i bloggen mycket bra gjort Döcka. Så nu ser alla till att följa Döckas regler i omklädningsrummet nästa gång, för städar han igen kanske jag blir av med min plats och det skulle jag inte uppskatta.

Efter söndagens match lovar jag att det ska komma upp lite bilder på hur det ser ut när Brs gör sig redo inför match. Hur det ser ut i tvånuddsringen och vilka som står utanför och får titta på när de åkt ut. Hoppas även jag kan få fram en bild på ordförande Almgren i sin pyjamas som har bär under utrustningen detta tror jag många skulle uppskatta.

Vill avsluta med att citera Jocke Czigler "jag kan inte dricka öl längre jag tycker inte det är gott". Så kan man inte säga jocke detta är inte okej, vi får helt enkelt se till så du börjar dricka öl igen och inte en massa cider för det kommer inte fungera i längden.

Ha det king tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela