blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Slagsmålsturne

Publicerad 2010-09-21 18:46:19 i Allmänt,

Mjölby HC är det första som dyker upp när man startar upp internet. Där ser man Jeff Jakobs hockeytryne över hela skärmen. När man sedan läser artikeln lite så låter det som om karln mer eller mindre har misshandlat domare Morgan Claesson. Bloggen känner till Jeff lite eftersom jag stött på honom lite då och då. Han var bland annat speciellt inbjuden till Haag Mästersskapen som avgjordes i somras, där han förgyllde turneringen med sitt breda dalmål.
Så bloggen gjorde som vilken respektfull blogg som helst skulle göra, jag ringde till någon som varit där eftersom jag själv missade det hela. Han berättar för mig att det som skrivs är en ganska så stor överdrift och att Jeff aldrig tagit satts för att köra över domarn. Enligt honom står de båda en halvmeter ifrån varann och sedan åker bröstar Jeff upp sig mot domaren. Efter detta verkar det som att allting spårat ur och allting går isär om vad som hänt. Men enligt min väldigt pålitliga källa så ska det mesta vara en stor överdrift. Synd att Jeff blir sparkad han är en härlig person och det händer alltid något när han spelar ishockey.

Men nu handlar inte denna blogg om Mjölby hockey utan om spelarna i Brs. Och när jag tänker tillbaka på alla historier som gått igenom omklädningsrummet under åren jag spelat med vissa av dessa pojkar så förstår jag inte varför dom inte var på första sidan varje vecka.
Jag själv har inte spelat i så många matcher som spårat ut. Det är nog bara en som jag kan komma ihåg och det var när vi spelar i j-20 och mötte Motala borta. Stämningen mellan lagen hade varit ganska så hatiskt i de tidigare mötena och i den matchen kom verkligen allt ut. Vi låg under med två mål har jag för mig och det var bara några sekunder kvar. Vi trycker på och Motala får ut pucken, då tar Jakob Karlborg och drar bort Motalas målvakts skridskor så han fallar baklänges. När Jakob senare tar sig ur zonen och är påväg till vårat bås så tar matchen slut. Så Jakob hinner aldrig kliva in i båset för när han åker över dör så hoppar en Motalaspelare över sargen och brottar ner Jakob. Efter detta är det bara ett enda stort krigsfält, det låg spelare och utrustning lite överallt. Nokke fick en smäll på näsan och åkte runt och skrek att den var av. Den var inte av men den var ordentligt röd. Både båsen tömdes de enda som var kvar i vårat bås var tränarna, Markus Bringan Karlsson och Jonas Barkö. Bringan ville in med en av våra dåvarande tränare han stoppa honom, Barkö vill inte in och stannade kvar i båset. Hade Barkö åkt in så hade kunnat ta den ena Motala killen och slå den andra med han är stark den oxen.

Sen finns det ett antal olika slagsmål och bråk som 85/85 varit med om som jag inte kan berätta så mycket om eftersom jag bara kan vissa händelser. Men i sina ungdoms år så åkte de omrking i Smålands skogar och slog både den ena pch den andra.

Philip Andersson har gått in och kommenterat sitt omnämnade i bloggen och han har en negativ inställning till att ha blivit omnämnd. För det första så är det aldrig negativt att bli omnämd här det är ett privilegium ska du veta Philip. Och sen så tillhör även du Brs och när du gör något sådant underhållande så är det klart du ska bli nämnd här.
Nokke har valt att inte kommentera det hela och bloggen har inte sökt honom heller. Men jag ska se om jag inte kan locka fram ett uttalande i kväll på träningen. Jehovas vittne som gått in och kommenterat det hela verkar ha varit på plats och din kommentar uppskattas starkt underbart skrivet och det belönas med en omnämning i bloggen.


Kan inte låta bli att lägga upp en bild på Elin Grindemyr när jag nu har en. Här ser alla vad Skärblackas 34:a har att komma hem till varje kväll. Kan förstå om han skyndar sig hem. Och måste även säga att Ordförande får ta och jobba på för att komma upp i denna nivå. Men det är Ordförande vi pratar om så det kan vi räkna med att han snart gör.

Ha det king tjingeling

Kommentarer

Postat av: Barkö

Publicerad 2010-09-22 00:05:53

Bra ihågkommet, men en sak felar. Jag var faktiskt inne på isen. Jag fick ju hänga upp Nokke på sargkanten efter hans miss o den andres lika träff!

Postat av: Sahlin

Publicerad 2010-09-22 03:13:31

Kan bara instämma att det var väldigt hårt att kicka Jacobs. Borde kunnat lösa det på bättre sätt, rejäl varning och en viss tids avstängning från träning kanske. Men att hänga ut han som om han misshandlat den sämsta domaren i Sverige är bara löjligt.

Är det bloggen själv som är den lycklige på bilden med henne? Kikar in här ett par gånger per dag i hopp om nya updates!

Snygga té layouten lite, större text, och mer bilder så kommer det bli ännu mer läsning(kommer det se ut som iaf) och mera nöje!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela