blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Som en mjuk sten.

Publicerad 2010-09-09 18:28:11 i Allmänt,

Igår slet spelarna i Brs sig igenom ännu ett nattpass, bloggen kunde inte medverka på grund av sjukdom. Eller sjukdom och sjukdom jag låg mer eller mindre inför döden. Snor måste vara djävulen somflyter omkring i kroppen bloggen är inget stor fan av snor. Och det känns fruktansvärt jobbigt att missa träningar även fast dom är sena.

Framförallt är det väldigt viktigt för mig att vara på träningarna nu eftersom jag Och Jesper Graflund tävlar mot varann. Tävlingen har startats på grund av att Graflund helt oblygt bestämde sig för att packa upp sin utrrustning på min plats inför första träningen. Jag kunde själv inte delta i den första träningen på grund av arbete och jag meddelade då direkt ordförande Almgren om att ingen skulle komma och ta min plats. Men han var precis så flat som han brukar och berättade bara för Graflund hur det låg till men gjorde inget åt saken. Och alla ni som känner Graflund eller vet vem han är vet att det inte är en person man bara flyttar på, 1.90 lång och en vikt på någonstans mellan 90-100 kg så blåser man inte bara bort honom. Lägg där till att han är väldigt hårig så förstår alla att det är mer eller mindre en gorilla jag har att göra med här. Jag vill inte ta till några fula knep för jag ska inte sjunka så lågt men om jag skulle vilja göra det så kommer jag att dra i han bröstpercing. Men som sagt så lågt ska jag inte sjunka. Men jag måste ändå få tillbaka min plats så jag startade en tävling mellan Graflund och mig. Han får två poäng för varje mål han gör och jag får ett poäng för varje räddning. Denna startade förra veckan och skulle bara varat under en träningen men efter min första vinst eller totala överkörning som jag ser på det (7-2 till mig) så krävde Graflund revansch och vi utvecklade då tävlingen. Nu måste man ha två vträningsvinster för att vinna platsen. När vi då upptog tävlingen i tisdags så vart det samma utgång som förra veckan, jag vann med förkrossande siffror tror det var 11 eller 12 mot 0 denna gång, total slakt. Men Graflund han är inte helt dum den grabben (även fast jag ofta säger det) han fick den tävlingen ogiltigförklarad på grund av att det var för mycket vinkelskott och det ger mig ett klart övertag. Så det hela skulle alltså avgjorts igår men då ligger jag hemma med en näsa totalt ihop mosad av snor. Så nu avgörs inte tävlingen förrän i nästa vecka om Graflund inte ändrar om reglerna igen.

Så tyvärr vet jag inte vad som hände eller hur många som deltog i gårdagens träning men jag hoppas att så många som möjligt tog sig dit iaf. Jag personligen hoppas att vi kan hitta någon annan tid att träna på det är lite väl sent med 22.30-23.30 men jag vet att det är svårt med tider. Får helt enkelt hoppas att Mjölby gör om schemat lite och vi får en bättre tid. När säsongen sätter igång sen så kommer A-laget ibland ha matcher på onsdagar och då bli våra träningar mycket tidigare det är väldigt skönt det iaf.

På tal om Mjölby så spela dom match borta mot Nynäshamn igår och vad jag kunda läsa i tidningen så spela dom dåligt i två perioder men rykte upp sig och var väldigt bra i sista och det räckte till vinst, mycket tack vara Markus Bessterman. En av bloggens två favoritspelare i Mhc passade även på att näta Jakob Andersson peta dit det lilla svarta lädret. Hoppas på fler mål från hans klubba i vinter och även lite het humör också, det ger underhållning på läktarn. Bloggens andra favoritspelar i Mhc är Oliver Holm, han har inte fått så mycket istid nu på försäsnongen vilket jag tycker är synd. Oliver är en spelare med ett grymt målsinne (jag vet han har hängt dit många på mig) och en fruktansvärd fart på rören. Så jag hoppas på mer speltid för honom i vinter.
Vi har en spelar i Brs som är ungefär likadan och det är Kalla Haag, han har en fruktansvärd frenesi i skridskoåkningen och när han väl får upp farten är han svår stoppad, en riktig powerforward helt enkelt.

I morgon är sista träningen inför Brs första riktiga match på säsongen, jag vet inte riktigt hur laget kommer se ut, men givetvis vill jag spela och det tror jag alla andra i laget vill med. Vet inte vad vi kommer att göra på träningen men man kan alltid hoppas på att det blir lite powerplay och så vidare för det tycker bloggen alltid är underhållande att göra på träningarna. Sen hoppas även hela laget på en folkfest på söndag när pucken släpps, även fast det inte är den mest underhållande ishockeyn så händer alltid något annat underhållande när Brs är på isen. Så vi hoppas på mycket folk på läktarna.

Bloggen har fått en förfrågning om att gå in djupare på var alla smeknamn kommer ifrån, jag själv kan inte alla för jag har inte varit med från den första början och den som sitter på dom roligaste smeknamnen är Jonas Karlsson där dyker det upp nya mest hela tiden. Vad jag vet om dom smeknamnen så är det att Kalle Haag ligger bakom dom flesta av dom. Han kommer på smeknamn hela tiden, vet inte var han från alla ifrån men han kommer på många och det är ofta mycket humor i dom. Även Jakob kan få fram härlig namn lite då och då, men för att verkligen kunna få svar på alla namn så tror jag att jag ska låt Kalle hoppa in och gästblogga om det någon dag i framtiden. Jag hoppas han ställer upp på detta, men han har verkligen talets gåva så jag tror han kan komma på en del roliga saker med ett tangentbord med.

Bloggen ska börja ta lite bilder från omklädningsrummet och när Brs hittar på saker som kommer att läggas upp här så man kan få lite ögongodis också.

Ha det king tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela