blackriversharks

En blogg om Hockeylaget BRS och dess spelare. Det händer de mest otroliga saker i det laget och det vill ingen missa att läsa om.

Bloggen är död, bloggen lever

Publicerad 2012-09-04 20:22:06 i Allmänt,

Ni var säkert många som tvivlade som gick omkring hemma i ett själsligt mörker och tänkte för er själva, kommer BRSbloggen att komma tillbaka. Era tvivel övergick säkert i garantier, den är död den kommer aldrig tillbaka. 
Men ack så fel ni hade BLOGGEN är tillbaka, som vanligt ska man aldrig räkna ut Stivie denna mästare på att ta sig tillbaka. 
 
Så varför är då bloggen tillbaka undrar ni? Ja fråga inte mig för jag har då ingen aning, men allt tjat som kommit från ordförande Almgren kan mycket väl ha med saken att göra. Ett stort lagen behöver en blogg säger ordförande och eftersom jag har talets gåva faller det tydligen på mig att även skriva bloggen. Får ni inte ihop ekvationen? Då är vi två det får inte jag heller. Men det sista man vill är att reta upp ordförande så det var bara för mig att nicka och ställa upp.
 
Va har då hänt i BRS under bloggens tid i ide? 
Det största är väl att BRS valt att gå upp en serie och spelar nu inte riktigt lika långt bak på hockeyns bakgård.
Och efter en väldigt trevande inledning förra säsongen så spela vi upp oss och tog oss hela vägen till Div.2 kval. Inte illa pinkat av ett gäng talanglösa lirare från landet. 
 
Till i år bestämde sig sportgruppen för att starta en "nu jäklarkampanj" och det går inte säga att dom misslyckats stora spelare som Jakob"Jake Brenk"Karlborg och Fredrik"Zlatan" Borg har värvats in. Även Nokke har gjort en form av comeback så även det kan ses som ett nyförvärv. Från Wettern har Viktor "Nisse" Nilsson och Emil"brandsläckarn" Carlswärd handplockats in. Tyvärr har vi förlorat en stor lirare som Oliver"meno" Holm så får vi ändå vara nöjda. Vi önskar givetvis Oliver lycka till men förbannar honom samtidigt för att han lämnat. 
 
Hur ser det ut inför den här säsongen?
Jo en match har spelats och vad man kan konstatera omgående är att när BRS ställer sig på isen så blir det mycket mål åt båda håll. Första träningsmatchen mot Make Believs slutade med seger 6-5 och ja vi spelar fortfarande hockey inte bandy. Målet är givetvis att ta sig till kval i år igen men vägen dit är lång men vi är överens om att vi ska ta oss dit. 
 
Vad händer med bloggen?
Den ska skrivas under säsongen kanske bjuds någon vas skribent in och får ge sin syn på ingenting i övrigt så är jag den rättmätige härskaren över denna blogg och gör lite som jag vill med den. Min förhoppning är att kunna bjuda på både humor och ett eller annat intressant fakta. Med tanke på vilka ikoner som finns i denna förening ska väl humorn inte behöva lysa med sin frånvaro. 
 
Sen vill jag avsluta med att berätta att Stivie Granath vann BRSopen och väntar fortfarande på sin pokal. 
 
Med dom orden så vet ni att det är här ni kommer sitta och uppdatera i väntan på nya inlägg. 
 
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela